torsdag den 6. november 2008

ARTO!!!!

hmm hvad jeg synes om arto?? jeg er lidt splittet, når det kommer til de profil sider, hvor man mødes med venner der både er "venner" på chatten og "IRL"(in real life)!!
Har selv en 10 år yngre søster, hun er selvfølgelig med på "moden" og har tilbragt oceaner af timer på at chatte på arto. Jeg snakkede med hende flere gange om, hvordan man kunne bruge så mange timer på, at sidde der og snakke med de veninder, der rent faktisk boede 500 meter fra en selv!
Hun kunne ikke rigtig forklarer hvorfor.

Synes at denne internetside nogen gange, kan give de unge mennesker en form for falsk vennekreds, da nogle bruger meget tid på at pleje disse "venskaber" med mennesker, de aldrig har mødt før.
min søster skrev lang tid med en "ung fyr", som var såååå søøøøød!!! det viste sig så senere hen, at han var 32 år og politi betjent!! (min søster da dengang 16 år) Så man må sige at ,det meget nemt kan lade sig gøre at "snyde" de unge piger på disse hjemmesider.

Der er selvfølgelig også solskinshistorier, hvor man tilfældig møder en gammel ven/veninde fra efterskole eller andet, men synes bare ikke det er så tit..

Så min mening omkring arto er ikke speciel positiv...

2 kommentarer:

BIRGIT sagde ...

Hej Chris.
Sjovt med din søster der kunne chatte over Arto med venner der bor 500 m. væk. Jeg har døtre der nok er på din søsters alder,og de har aldrig brugt Arto, pudsigt som nogle er næste "afhængig" af dette medie og andre slet ikke bruger det,gad vide hvad der gør forskellen,hmm??

naturegrau sagde ...

hej christina
jeg hvad mente din søster efter hun fandt ud af hvem hun chatete med hele tiden(politimannen). er hun nu lidt forsigtiger?
hilsen nadja